Tuesday 28 April 2015

trauma buat silap

Assalamualaikum semua . Hari ini baik2 saja alhamdulillah .Bersyukur kerana masih diberi peluang untuk hidup .alhamdulillah . SubhanAllah .

Okkk today i would like to share with you all about what happened on me?? Just now aku naik moto pergi pekan sungai rambai menuju ke merlimau atas tujuan mencari kerja. alhamdulillah sampai ke destinasi. Sebelum pergi kedai baju nak minta kerja . Aku p beli apa yang patut kat kedai sejati tu .

Lepas tu terus g kedai baju tanya kat budak yang jaga kedai . Ada jawatan kosong tak ? Dia kata takda tak pasti nanti dia tanya boss dia . Dia pun suruh aku bagi no phone . Dia tanya aku macam kenal lahh . Al maklumlah aku ni bukan ingat orang sangat . Aku pun tanya yeke . kat mana eh?, rupanya dia bekas pelajar smk sungai rambai . Aku sekolah situ sampai form 3 je pastu pindah . rupanya dia tahu aku kelas rk time form 3. ya Allah jahat nye aku!! Sombongnya aku !! .

Lepas itu terus naik motor balik . Tiba kat selekoh tajam lepas traffic light . Aku pulak bengong sangat sampai tekan minyak time selekoh . Lagilah aku takut nak pusingkan handle . Haha kau tahu sampai makan jalan.. nasib baik . Nasib baik . Nasib baik . Alhamdulillah . Takda keta time tu . cuma ada moto je .

Tapi
kalau ada kereta confirm aku langgar. Hahhah . Lepas buat silap aku terus sengih macam kerang busuk sebab pakcik naik moto tu pandang aku pelik aku selekoh sampai masuk jalan dia . Sumpah aku rasa trauma . Takut pun ada.

Ok lagi satu aku selalu lupa nak padam signal . confident je bawak kat jalan straight tapi bagi signal kiri or kanan. Dah lama2 baru sedar . Mesti orang lain cakap aku gila bagi signal tapi tak gerak2 .

OK MORALNYA
pertama jangan rasa panik kalau rasa buat salah especially di jalan raya . Kalau awak semua panik lagi buruk kesannya .
kedua berkomunikasi dengan menggunakan yang baik .

Hahha ok sekian ..tq for reading mine .

No comments:

Post a Comment