Thursday, 30 April 2015

suri rumah

Assalammualaikum dan salam sejahtera . Alhamdulillah di hari jumaat yang mulia .masih diberi peluang untuk bertaubat kepadaMu. Im sha Allah .SubhanAllah .

Okk hari ini nak share pasal suri rumah. Takkan tak tahu apa maksud suri rumah tukan. Ramai orang cakap suri rumah takde buat apa2 . duduk rumah . Jaga rumah . Hello .Aku tak suka orang label suri rumah ni pemalas .

Cuba lahh kau alami kehidupan jadi suri rumah. Sehari je taklama. hang tahu tak suri rumah buat apa je kat rumah. Kalau kau hayati kerja2 yang dilakukan oleh suri rumah . Aku yakin kau mesti tak larat. Kalau baru dapat kerja kau terus minta resign. Tu pun kalau jenis orang tak sabar.

Selama aku tanam anggur kat rumah ni. dapatlah berpeluang jadi suri rumah selama 4bulan. Buat lah basuh baju.sidai baju.lipatbaju .kemas rumah.lap tingkap. Masak dan banyak lagi . Nampak sikit tapi realiti banyak tau .

Moreover. Suri rumah ni full time or 24 jam bekerja tau. Lagi2 kalau kau dah berkahwin. mana lah tahu dapat jodoh dengan suami cerewet . Tengah2 malam time nak tidor tiba2 suami merengek nak minta buat cekodok .kang takk buat derhaka pulak kan ..

Tapi memang pasti kerja suri rumah sangat penat . Lagi2 rumah yang takda pasang orang gaji

Oklahh . Sekian itu je aku rasa nak share..tq

No comments:

Post a Comment